Co czytają ludzie?
Nasze społeczeństwo korzysta z dwóch źródeł informacji: elektronicznej i papierowej. Każda z nich zachęca do zatrzymania się przy cennym słowie, które tradycyjnie odciska ślad w poglądach potencjalnego odbiorcy treści.
Elektronika:
- wróży wygodę, szybki obieg załączonego materiału, natychmiastową reakcję czytelnika, korzystanie z mediów społecznościowych, podpieranie się laptopami, telefonami komórkowymi, w każdym zakątku świata. To także darmowy dostęp do źródła, bądź zajawki treści powoduje, że następnie opłacasz abonament.
W jakim kierunku idziesz?
Wszystko wskazuje na to, że prawdopodobnie przeniesiemy treści do świata wirtualnego, jednak papier chyba nadal pozostanie.
Co za tym przemawia?
W pewnym państwie wykonujemy eksperyment edukacyjny i wręczamy, w pierwszych klasach szkoły podstawowej, nowe laptopy z wgranymi e-bookami. Po roku wycofujemy się z tej ścieżki oświatowej?
Dlaczego?
- uciążliwość uczenia się z elektroniki przynosi marne efekty, powoduje przemęczenie, choroby oczu, uniemożliwia czytanie 500 stronicowego woluminu.
Książka papierowa – pozwala na samotną podróż po konkretnych słowach, pachnie, nie męczy przy czytaniu. Pozwala przenosić się w czasie, dość ładnie wygląda na regale, wchodzi w skład biblioteki.
Tylko jeden fakt trwa przez wieki w wyjątkowej formie:
- słowo…
Jego wartość doceniają ludzie pióra, którzy budują artykuły, newsy, posty, reklamy i zdania.
Dla nich przekaz odbywa się w Internecie, jednak bardzo często przechodzi do papierowej książki.
Słowo w sieci pozostaje tylko przez kilka lat. Książka papierowa leży na stole przez całe wieki. I właśnie, dlatego zapisuję prywatne refleksje na kolorowym papierze, aby podczas długich jesiennych wieczorów powrócić do nich i wtopić się w sens wszystkich upublicznionych myśli.
Jak widzisz:
- dwa źródła są potrzebne do promocji treści.
Tylko od człowieka zależy wybór konkretnego - kanału komunikacji.
Zadajesz pytanie: Co czytam w sieci?
- WWW z zakresu: marketingu sieciowego, psychologicznego wyrazu słowa, gazety, blogi: modowe, wnętrzarskie, gastronomiczne, podróżnicze, dotyczące zdrowego jedzenia.
- książki z zakresu: historii druku, modowe, historyczno – prawnicze, psychologiczne, literaturę piękną, poezję, szkice z dizajnu.
Bo wtedy muzyka dobrze gra…
Bądź na bieżąco, polub nas na Facebook.com