LFM Lębork
    LFM

Na szlakach niepodległości

W Poznaniu!

W dniach 16-20 kwietnia 28 osobowa grupa uczniów klas wojskowych wzięła udział  w XXXII Seminarium Krajoznawczym Wojska Polskiego. Seminarium  odbywało się w Poznaniu i poświęcone było 100 rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego.

Po kilkunastogodzinnej podróży,  luksusowym autokarem Marynarki Wojennej i dotarciu do hotelu, uczniowie zakwaterowali się w dwuosobowych pokojach i po obiadokolacji uczestniczyli w wykładzie inauguracyjnym pt. Historia i architektura poznańskiej twierdzy oraz jej rola w Powstaniu Wielkopolskim. Wykładowi towarzyszył pokaz historycznego umundurowania  poznańskiego garnizonu i powstańców wielkopolskich, była to bardzo ciekawa żywa lekcja historii.

W podróży!

Następnego dnia po bardzo dobrym śniadaniu i zabraniu do plecaków suchego prowiantu ruszyliśmy na zwiedzanie Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych i 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego na Krzesinach.

W CSWL uczniowie, poza  zwiedzaniem Muzeum Broni Pancernej i zapoznaniem się ze współczesnym sprzętem,  mieli okazję doskonalić  swoje umiejętności prowadzenia ognia z różnych rodzajów broni na strzelnicy „Śnieżnik oraz sprawdzić swoje umiejętności w roli kierowcy Rosomaka na trenażerze „Jaskier”. Następnie zwiedzaliśmy Bazę Lotnictwa Taktycznego,  gdzie  poza  samolotem F-16 i jego trenażerem, mogliśmy zobaczyć największe w Polsce Wojskowe Centrum Sportowe, oferujące ogromne możliwości uprawiania różnych dyscyplin sportowych.

Po powrocie do hotelu i obiadokolacji czekał nas jeszcze konkurs wiedzy o Powstaniu Wielkopolskim,  w którym drużyna z naszej szkoły wykazała się ogromną wiedzą i zdobyła dla szkoły cenne nagrody książkowe.

Poszukiwania cennych śladów!

Następny dzień poświęciliśmy na szukanie śladów Powstania Wielkopolskiego w m. Poznań, zaczęliśmy od złożenia wieńca pod pomnikiem Powstańców Wielkopolskich, a potem ruszyliśmy w podróż historyczno- wojskową „Śladami Powstania Wielkopolskiego. Odwiedziliśmy  majątek rodowy Gen. Józefa Dowbor-Muśnickiego,  jednego z dowódców Powstania, oraz złożyliśmy kwiaty i zapaliliśmy znicz na jego grobie. Następnie  zapaliliśmy  kolejny  znicz na grobie por. Łukasza Kurowskiego, który poległ w Afganistanie -  jako pierwszy  polski żołnierz w czasie I zmiany,  a który spoczywa na tym samym cmentarzu.

Ryszard Sałasiński

PCE-ZSP

Użytkowników online:
Wszystkich odwiedzin: 6230779
X

Bądź na bieżąco, polub nas na Facebook.com