W świecie marketingu!
Copywriter – to twórca, to oryginał, który prezentuje określony zasób słów, przede wszystkim w sieci. Ale zaraz, zaraz…. w przestrzeni marketingowej nabiera On obecnie innego kształtu. Copywriter – występuje, bowiem jako wykładowca.
Słowa:
- bizness, influencer, bloger, vloger, influencer marketing – to hasła warte uwagi.
Forma publicznego ukazania wiedzy, to dość nowoczesna prezentacja takiej osoby. Doświadczenie przeplata się wówczas z praktycznymi wskazówkami, które w przestrzeni oświatowej, szkolnictwie wyższym, na forum, zjednują grono fanów.
W innej formie!
Nowe pojecie sieciowe: influencer marketing – występuje, gdy celebrytka, osoba publiczna, znana wokalistka, aktorka, prezenterka, kobieta sukcesu - zachęca do zakupu określonego produktu.
Stworzona recenzja:
- książki,
- kremu,
- kosmetyku,
- markowego ubrania,
- produktu spożywczego…
powoduje, że przeciętny mieszkaniec Polski uruchamia wyszukiwarkę i dociera do informacji, a następnie wkłada taką rzecz do wirtualnego koszyka i czeka na przesyłkę. Oddziaływanie na tłum opłaca się w przypadku specjalistycznych marek, które do konkretnego celu marketingowego wybierają:
- piękne, operatywne i wykształcone modelki, aby w ten sposób zwrócić uwagę na własną Firmę.
To zjawisko obserwujemy przy kawie, gdy na monitorze ukazuje się:
- filiżanka, smaczny sernik i np. krem do ciała, lakier do paznokci, perfum.
Bo jeżeli Madonna tego używa, to wspólnie z nią miliony jej fanek.
Czy zatem blogerki, vlogerki – to copywriterki?
Raczej – nie.
Tylko nieliczne z nich posiadają odpowiednie wykształcenie.
Wiedza i praktyka!
Do artykułów sponsorowanych, wykorzystanych przez marketing, zatrudnia się specjalistów – copywriterów. Przestrzeń internetowa buduje markę, która w XXI wieku posiada określone ramy, zakresy, zasięgi i trendy.
Zdziwisz się, gdy zrozumiesz, że słowo „moda” – wpływa na kształt artykułu.
Specjalistyczny tekst zbudowany na precyzyjnych prawach odróżnia się od zwykłego tekstu informacyjnego. Marketing dodaje, bowiem szkielety, które w obszarze oddziaływania przynoszą rewelacyjne efekty.
Kawa?
Kawa przy marketingu?
Kawa na fotografii?
Kawa u blogera?
Kawa u vlogera?
Warto ją wspólnie wypić, bo wówczas….
Branding nabiera wyjątkowego smaku.
Sylwia Skroś
Bądź na bieżąco, polub nas na Facebook.com