Od szkieletu do profesjonalizmu…
Wykształcony copywriter oddala od siebie zasady dziennikarskie, gdyż Internet jako statek wymaga innych zasad na pokładzie. Czy zatem rozpoznajesz artykuł stworzony przez copy i dziennikarza, bądź innego twórcę treści.
Zdecydowanie – tak!
Co zdradza tytuł?
Co zdradza układ treści?
Dlaczego profesjonalista stawia całą „przyszłość” na szkielet?
Jak oceniasz artykuł po tzw. „scanowaniu słów” i kiedy stwierdzasz , że podlega on zasadzie copywriterskiej, a nie dziennikarskiej?
Czy treść mistrza opowiada o emocjach?
Co zdradza autor tekstu o sobie?
Czy profesjonalista skupia się na pozytywnym przekazie?
Tworząc artykuł zdecyduj się na….odpowiedni:
- tytuł,
- przekaz,
- storytelling,
- przejście do konkretów,
- unikaj hejtów ( to nie jest profesjonalne)
- zadbaj o wstęp, rozwinięcie, zakończenie,
- dodaj hasło przewodnie, pomysł,
- przygotuj - zamknięcie treści.
Dr nauk humanistycznych - z Gdańska - przewodząca tworzeniu materiałów do Internetu uczy:
- jak w ciągu 2 sekund – ocenić artykuł i następnie zamknąć stronę internetową, bądź dotrwać w czytaniu do końca.
Przy Tobie!
Szkielet – podobny do części ludzkiego organizmu odciska ślad na artykułach. Zawsze warto ubrać go w piękne kreacje ( unikalne słownictwo), postawić w odpowiednim świetle ( nadać blasku), przypiąć kwiaty ( przenieść czytelnika do krainy zapachu), zaprosić odbiorców (pomyśleć o wyjątkowych gościach), przygotować dla niego kawę ( odbyć podróż od smaku do dobrego gustu), zaczarować pomieszczenie ( pobawić się w architekta ludzkiej duszy).
Bo wtedy artykuł świadczy o wysokiej marce strony.
http://www.copywriting.lebork.pl/
Sylwia Skroś
Bądź na bieżąco, polub nas na Facebook.com